۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۵۲۵۱۰
امام جمعه اهواز مطرح کرد؛

توانمندسازی نیازمندان امری ضروری است| جایگاه آمایش اطلاعاتی در رفع نیاز‌ها

توانمندسازی نیازمندان امری ضروری است| جایگاه آمایش اطلاعاتی در رفع نیاز‌ها
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: افزون بر رفع نیاز نیازمندان در سطح استان، باید به دنبال احصای آمار‌ها و ارقام مربوط به نیاز و نیازمندان بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دیدار تعدادی از مدیران موسسات خیریه سطح استان با تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، اظهار داشت: پس از اطاعت از فرمان خدا و عمل به واجبات و ترک محرمات، عملی مثل خدمت به مردم و رفع نیاز‌های آن‌ها وجود ندارد و تلاش در این مسیر، حرکت در راه اهل بیت (ع) است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) هستند، گفت: در جریان شیوع ویروس کرونا، باوجود اینکه برخی از مردم نیازمند بودند، اما هرکدام به سهم خود قدمی در این زمینه برداشتند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: افزون بر رفع نیاز نیازمندان در سطح استان، باید به دنبال احصای آمار‌ها و ارقام مربوط به نیاز و نیازمندان بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به آسیب دیدن برخی از اقشار جامعه براثر شیوع ویروس کرونا، افزود: با تهیه بانک اطلاعاتی از این اقشار، توزیع کمک‌ها به راحتی تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گام نخست، آمایش اطلاعاتی و ایجاد جامعه آماری است، اظهار داشت: در توزیع کمک‌ها موازی‌کاری باید کمتر اتفاق بیافتد که به عنوان مثال تعدادی از نیازمندان اقلامی را دریافت نکنند و برخی غیرنیازمند دریافت کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر اهمیت پایش کامل و احصای نیازمندان واقعی، اظهار داشت: مرحله نخست باید توانمندسازی نیازمندان بود. در کنار احصا بخشی، کار فرهنگی نیز بسیار ضروری است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات